Vanliga frågor

Var ligger Holma folkhögskola?

Holma folkhögskola har verksamhet på Holma gård, 20 minuters promenad från Höörs station.

Går det att bo på skolan?

För närvarande har vi inget internat men vi arbetar för att hitta lösningar för framtiden.

Kostar det något att gå en kurs?

Från och med våren 2022 tar vi bort terminsavgiften och det kostar inget att gå kurser på Holma Folkhögskola.

Är jag försäkrad som kursdeltagare?

Alla våra kursdeltagare är Olycksfallsförsäkrade. Se vår försäkring här

Vilka rättigheter har jag som deltagare/student?

Folkbildningsrådet har givit ut en bra broschyr som går igenom dina rättigheter som deltagare på Folkhögskola. Vill du ha denna informationen i ett annat språk så hittar du det här. Har du mer specifika frågor om dina rättigheter på Holma folkhögskola när det gäller ansökan och antagning, kan du kika här.

Finns det matservering?

På Holma finns det ingen matservering utan deltagare har med sig egen medhavd mat.  Kylskåp, mikrovågsugn och bestick finns.