Vikarie i engelska sökes till Allmän kurs

Holma Folkhögskola i Höör söker en vikarierande lärare i engelska till vår Allmänna kurs med start hösten 2021. På kursen tar vi emot deltagare som lär sig engelska både på grundskolenivå och gymnasienivå. Tjänsten är över två terminer fram till juni 2022. Tjänstegrad ??% fördelade på tre dagar i veckan.

Arbetsuppgifter:

• Planera och genomföra undervisning utifrån aktuella grupper/nivåer
  • Samarbeta med arbetslaget för att skapa gemensamma aktiviteter, teman och utflykter
  • Samarbeta med skolans övriga arbetsgrupper enligt vår sociokratiska organisationsform

Önskvärda kvalifikationer och egenskaper:

• Erfarenhet av att undervisa på folkhögskola eller med folkbildning eller annan lärarerfarenhet
  • Ämneskunskap i engelska från högskola/universitet
  • Erfarenhet av Allmän kurs målgrupp
  • Förmåga att undervisa genom att skapa struktur och pedagogiskt förmedla denna struktur
  • Bra på att skapa relationer och tillit
  • Självgående
  • Datorvana. Erfarenhet av arbete med tekniska hjälpmedel för målgruppen är meriterande.
  • Intresse av att arbeta på en skola med plattare organisation och beslutsprocesser samt likalön.
  • Intresse och förmåga att bidra till skolans miljöprofil och att ta tillvara möjligheter som finns på Holma

Som anställd på Holma Folkhögskola erbjuds du:

Introduktion till permakultur och sociokrati, verktyg som är centrala för skolans verksamhet.

Tjänstegrad: ??%

Lön: Likalön för hela skolans personal. Baserad på heltidslön 32727 kr/månad.

Anställningsform: Vikariat. Ferietjänst, visstidsanställning till 2022-06-10.

Start för anställning: 2021-08-02 eller enligt överenskommelse.

Arbetsplats: Holma Gård i Höör.

Sista ansökningsdag: 2021-06-10.

För att ansöka om tjänsten, vänligen skicka ett personligt brev och en meritförteckning till jonas.wilson@holmafolkhogskola.se

För frågor om tjänsten kontakta biträdande rektorn, Jonas Wilson 0730681262.

Vi är redan igång med rekryteringsprocessen och kommer avsluta den så snart vi har tillsatt tjänsten.

Läs mer om Holma Folkhögskola på www.holmafolkhogskola.se